salemziba

آموزش حفظ سلامتی و زیبایی

salemziba

آموزش حفظ سلامتی و زیبایی

بایگانی

۱۰ مطلب در مهر ۱۳۹۸ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

زنیان (Ajwain) برای خوشمزه کردن غذاهای هندی، یکی از مهمترین گیاهان در آشپری هندی است. همه ی قسمتهای این گیاه بوی بسیار قوی دارد. زنیان ارزشهای دارویی و سلامتی بسیاری دارد. این یک داروی شناخته شده برای درمان سریع دل درد است. بذر، روغن، گلها و عصاره ی این گیاه بعنوان دارو برای بسیاری از بیماری ها استفاده میشود. این همچنین یک داروی قوی برای کشتن کرم هاست. زنیان برای گوش درد، دندان درد، آنفولانزا، مشکلات قلبی، آرتروز و گرفتگی بینی بسیار مفید است. کسانیکه میل جنسی بیش ازحد دارند میتوانند از این استفاده کنند.

واقعیتهای تغذیه ای و مواد مغذی

زنیان حاوی موادمغذی و موادمعدنی بسیاری است. این گیاه حاوی چربی، پروتئین، فیبر، شکر، موادمعدنی، کالری و… است. ۱۰۰ گرم زنیان حاوی مواد زیر است:

  • کالری ۳۰۵
  • چربی ۲۵ گرم
  • چربی اشباع ۴ گرم
  • چربی های غیراشباع ۱۵ گرم
  • سدیم ۱۰ گرم
  • کربوهیدرات ۴۳ گرم
  • فیبر ۳۹ گرم
  • پروتئین ۱۶ گرم

بدلیل ارزشهای دارویی آن، مردم دوست دارند که زنیان را بعد از غذا میل کنند.

فواید در طب سنتی

با نام نانخواه شناخته می شود. طبیعت میوه آن گرم و خشک است. خشک کننده، روان کننده خون قاعدگی و عرق و همچنین پادوزهر سموم، تحلیل برنده بادها، رفع کننده سکسکه، درد سینه، سفت شدن کبد و طحال، دل پیچه ناشی از باد و پاک کننده چرک و ترشحات لزج قفسه سینه است. برای از بین بردن اعتیاد به افیون و ضررهای آن، برای سختی در ادرار کردن، تهوع و استفراغ، فساد گوارش و اشتها و تب های مزمن و برص نیز کاربرد دارد. همراه با عسل جهت احتباس ادرار در سرد مزاجان و جهت کرم کدو، با سکنجبین جهت تمام بیماری های رحم در گرم مزاجان و ضماد آن با سفیده ی تخم مرغ جهت ناف برآمده مفید است. 

ادامه مطلب لینک زیر:

خواص و عوارض زنیان 

  • محدثه کاظمی
  • ۰
  • ۰

 این مطلب حاصل جدیدترین تحقیقات انجام شده درباره قرص پرامین، عوارض، موارد تجویز و نحوه صحیح استفاده از این دارو می باشد که حتما بایستی قبل از مصرف بدانید.

 

چرا این دارو تجویز میشود؟

قرص ها و کپسول های پرامین برای درمان افسردگی استفاده میشوند. قرص های پرامین همچنین برای جلوگیری از شب ادراری کودکان استفاده میشوند. پرامین یکی از داروهای ضدافسردگی سه حلقه ای است. این دارو با افزایش مقدار مواد طبیعی خاص در مغز که برای حفظ تعادل روانی مورد نیاز است، افسردگی را درمان میکند. اطلاعات کافی در مورد اثر پرامین بر شب ادراری کودکان دردست نیست.

نحوه ی استفاده از دارو

پرامین بصورت قرص یا کپسول خوراکی استفاده میشود. وقتی قرص یا کپسول پرامین برای درمان افسردگی بکار رود، به میزان یک یا چندبار در روز به همراه غذا یا بدون آن مصرف میشود. اگر قرص پرامین برای پیشگیری از شب ادراری کودکان تجویز شود، یک ساعت قبل از خواب مصرف میگردد. به کودکانی که رختخوابشان را در اوایل شب خیس میکنند، ممکن است یک دوز در اواسط بعدازظهر و یک دوز قبل از خواب داده شود.

بر طبق تجویز پزشک این دارو را مصرف کنید و اگر قسمتی از آن را متوجه نشدید از پزشک یا داروخانه سوال کنید. مقدار دارو را بیشتر یا کمتر از آنچه که پزشک تجویز کرده است مصرف نکنید. پزشک ممکن است از دوزهای پایین پرامین شروع کند و بتدریج مقدار آن را افزایش دهد. احساس اثربخشی این دارو ۱ تا ۳ هفته طول میکشد. حتی باوجود احساس بهبودی نباید مصرف پرامین متوقف شود. مصرف این دارو نباید بدون مشورت با پزشک متوقف شود چون ممکن است پزشک بخواهد بتدریج دوز آن را افزایش دهد.

 

دیگر استفاده های پرامین

پرامین گاهی اوقات برای درمان اختلالات غذاخوردن و اختلال پانیک مصرف میشود. در مورد ریسک های احتمالی مصرف این دارو در شرایطی که دارید با پزشک صحبت کنید. ممکن است پرامین برای مصارف دیگر هم تجویز شود که دراین مورد باید از پزشک یا داروساز سوال شود.

ادامه مطلب لینک زیر:

قرص ایمی پرامین

  • محدثه کاظمی
  • ۰
  • ۰

انسانها هزاران سال است که از روغن سیاه دانه بمنظور فواید درمانی آن استفاده میکنند. مطالعات نشان داده اند که این روغن میتواند مزایای بهداشتی و سلامتی بسیاری مانند کمک به کاهش وزن، بهبود بیماری های پوستی و حتی درمان سرطان و دیابت داشته باشد. در این مطلب به نقل از دو مجله معتبر پزشکی medical news و health نتایج تحقیقات جدید در این زمینه را که از نظر علمی ثابت شده اند در اختیارتان قرار می دهیم.

لینک های بسیار مفید

روغن سیاه دانه چیست؟

این گیاه با گلهای بنفش کم رنگ، آبی یا سفید در اروپای شرقی، آسیای غربی و خاورمیانه میروید. از سیاه دانه هزاران سال است که بعنوان یک درمان طبیعی استفاده میشود. از این دانه ها میتوان برای طعم دادن به کاری، ترشی و نان مانند زیره یا پونه کوهی استفاده کرد. روغن سیاه دانه حاوی تیموکینون است که ترکیبی آنتی اکسیدان و ضدالتهاب است و حتی ممکن است خاصیت کاهش دهنده ی تومور داشته باشد. مردم میتوانند روغن سیاه دانه را به شکل کپسول یا برای فواید آن برای پوست، بصورت موضعی روی پوست قرار دهند. همچنین میتوان روغن سیاه دانه را به روغن ماساژ، شامپوها، محصولات مراقبت از پوست خانگی و عطرها اضافه کرد. روغن سیاه دانه با کیفیت بالا را هم میتوان برای پخت و پز در غذاها و در نوشیدنی ها استفاده نمود.

ادامه مطلب لینک زیر:

15 نکته بسیار مهم راجب روغن سیاه دانه 

  • محدثه کاظمی
  • ۰
  • ۰

صحبت هایی در محافل پزشکی در مورد سمی بودن پودر سیاه دانه وجود دارد و در سایت های مختلف اینترنت هم مقالاتی بی پایه و اساس در این باره نوشته شده است که ما در این مطلب حاصل جدیدترین تحقیقات در این باره را در اختیار شما قرار می دهیم.

اطلاعات کلی

سیاه دانه یک گیاه است. انسانها از ۲۰۰۰ سال پیش از خواص دارویی آن استفاده میکردند. جالب است بدانید این گیاه حتی در قبر پادشاه توت نیز پیدا شد. از لحاظ تاریخی، سیاه دانه برای سردرد، دندان درد، گرفتگی بینی، آسم، آرتروز و کرمهای روده ای استفاده میشده است. این گیاه همچنین برای درمان چشم صورتی که التهاب ملتحمه یا کنژنکتیویت (conjunctivitis) نیز خوانده می‌شود (قرمزی و التهاب غشای شفاف پوشاننده سفیدی چشم و غشای بخش داخلی پلک)، عفونت و انگل استفاده شده است. امروزه از سیاه دانه برای آسم، دیابت، فشارخون بالا و بسیاری از شرایط دیگر استفاده میشود.

نحوه ی عملکرد آن چیست؟

شواهدی مبنی براینکه سیاه دانه به تقویت سیستم ایمنی بدن، مبارزه با سرطان، پیشگیری از بارداری، کاهش تورم و کاهش واکنشهای آلرژیک باعمل کردن بعنوان آنتی هیستامین، کمک میکند وجود دارد؛ اما لازم به ذکر است که هنوز اطلاعات کافی درمورد تاثیر این موارد بر انسان وجود ندارد.

ادامه مطلب لینک زیر:

آیا پودر سیاه دانه سمی است؟ 

  • محدثه کاظمی
  • ۰
  • ۰

بسیاری از مردم فکر میکنند که برای جلوگیری از یبوست باید هرروز حرکات روده ای و متعاقبا اجابت مزاج داشته باشند، اما حقیقت این است که این موضوع در افراد مختلف متفاوت است و از چندبار در روز تا سه بار در هفته از فردی به فرد دیگر متفاوت است. یبوست یعنی دفع مدفوع سخت و خشک یا کمتر از 3 بار در هفته.

یبوست یکی از شایعترین مشکلات گوارشی است در بین مردم آمریکا است. یبوست بیشتر مردم را در قسمتی از زندگیشان تحت تاثیر قرار میدهند. بعضی افراد یبوست کوتاه مدت را به دلایلی مانند تغییرات رژیم غذایی، مسافرت، استرس یا عمل جراحی تجربه میکنند درحالیکه افراد دیگر ممکن است یبوست مزمن داشته باشند –چندین هفته یا بیشتر طول بکشد. اگر شما یبوست مزمن دارید، احتمالا میدانید که چگونه کیفیت زندگیتان را تحت تاثیر قرار میدهد.

اگرچه یبوست میتواند همه ی افراد را درگیر کند، اما در زنان و افراد بالای 65 سال رایج تر است.

یبوست همچنین در دوران بارداری و پس از زایمان شایع است و همچنین ممکن است بخاطر عوارض جانبی برخی داروها و تحت شرایط خاص اتفاق بیفتد.

درمانهای طبیعی یبوست

مطالعات جدید نشان دادند که برخی درمانها و داروها برای یبوست مفید هستند:

1-رژیم غذایی با فیبر بالا

 

رژیم غذایی با فیبر کم ممکن است موجب یبوست شود

ادامه مطلب لینک زیر:

بهترین و جدیدترین روش طبیعی درمان یبوست 

  • محدثه کاظمی
  • ۰
  • ۰

باوری وجود دارد که جنسیت نوزاد را از روی اندازه و شکل شکم مادر باردار تشخیص می دهند. در سرتاسر اینترنت هم مقالات بی پایه و اساس زیادی در این باره وجود دارد. در این مطلب ما نتایج جدیدترین تحقیقات ثابت شده و علمی در این زمینه را به شما یاد می دهیم.

به گفته مجله معتبر وری ول تودی، این ابعاد درواقع هیچ ارتباطی با جنسیت نوزاد شما ندارد. این فقط نشانگر موقعیت کودک، جفت و رحم میباشد و اصلا ربطی به جنسیت نوزاد ندارد. پس اگر شنیده باشید که شکم رو به بالا دختر و شکم رو به پایین پسر است، ممکن است اصلا برای شما درست نباشد.

اندازه و حالت شکم بارداری

حالت باردای شما یکی از چیزهایی ست که اطلاعات زیادی درمورد بارداریتان میگوید. در هر بازدید قبل از زایمان پزشک یا ماما شکم را اندازه میگیرد تا از رشد آن اطمینان حاصل کند. شکم هر هفته در طول بارداری رشد میکند و برحسب سانتیمتر بعد از ۲۰ هفتگی اندازه گیری میشود. پس اگر شما در هفته ی ۲۲ وم بارداری هستید، انتظار میرود که این اندازه ۲۰ تا ۲۴ سانتیمتر باشد.

ادامه مطلب لینک زیر:

آیا میتوان از شکم و ناف مادر، جنسیت جنین را تشخیص داد؟

  • محدثه کاظمی
  • ۰
  • ۰

اگر شما در اواخر ۳۰ یا ۴۰ سالگی باردار شدید، مصرف مکمل اسید فولیک برای پیشگیری از نقایص مادرزادی نوزاد مهم است. با این حال، اکثر مردم در مورد نقش این مکمل در باروری بی اطلاع هستند.

چگونه باروری را افزایش میدهد؟

علاوه بر نقش این مکمل در پیشگیری از ناهنجاری های مادرزادی؛ برای عملکرد سالم سیستم تولید مثل مانند بهبود کیفیت تخمک، کاشت آن و کاهش خطر سقط جنین حیاتی است.

متأسفانه اکثر خانمها از اهمیت مصرف فولیک اسید قبل از بارداری بی اطلاع هستند. در ادامه با سایت سالم زیبا همراه باشید تا از تاثیر این مکمل بر باروری و پس از آن مطلع شوید.

چرا فولات برای باروری اهمیت دارد؟

ویتامین B9 یا فولات در تمام جنبه های بارداری از قبل تا پس از آن مهم است. برخی از عملکردهای مهم B9 عبارتند از:

  • تنظیم عملکرد تخمدان، کاشت و رشد جنین.
  • کمک به بدن برای ساخت سلول های جدید سالم با تولید DNA
  • پیشگیری از نقص های زایمان: مانند نقص لوله عصبی زمانی که مغز و نخاع کودک به درستی بسته نیست، سندروم داون، اسپینا بیفیدا (نوعی نقص مادرزادی مربوط به نقص لوله های عصبی)، آنانسفالی (بی مخ زایی) و …

توانایی فولات برای کاهش بروز نقایص لوله عصبی تا ۶۲٪، در ایالات متحده اثبات شده است.

ادامه مطلب لینک زیر:

مصرف فولیک اسید در زنان باردار

  • محدثه کاظمی
  • ۰
  • ۰

همه ی ما شیره انگورها را دوست داریم. نه تنها خوشمزه است بلکه بسیار مقوی هم می باشد. این ماده سرشار از ویتامین، موادمعدنی و فیبر است و برای سلامتی ضروری هستند. اما خوردن زیاد آن میتواند مشکلاتی بهمراه داشته باشد. عواقب زیاده روی در خوردن شیره انگور بسیار ناخوشایند است. در این مطلب با ما همراه باشید تا از عوارض زیاده روی در خوردن شیره انگور مطلع شوید.

چگونه شیره انگور می تواند عوارض جانبی ایجاد کند؟

مقدار شیره انگور می تواند فریب دهنده باشد بنابراین ممکن است مقدار زیادی از آن را مصرف کنید.

یک فنجان کامل شیره انگور (حدود 30 دانه) حاوی کمتر از 105 کالری است. این زیاد نیست – مگر اینکه از مقادیر بیشتری استفاده کنید.

خوردن شیره انگور زیاد به طور مرتب می تواند منجر به افزایش وزن شود.

شیره انگور همچنین حاوی فیبر است و مصرف بیش از حد آن به طور ناگهانی باعث ایجاد مشکلاتی از جمله یبوست خواهد شد.

اثرات جانبی شیره انگور

اسید سالیسیلیک موجود در شیره انگور می تواند باعث مشکلات گوارشی شود. در صورت پرخوری شیره انگور این اتفاق می افتد. خوردن زیاد شیره انگور در روز می تواند منجر به اسهال نیز شود. افزایش وزن با گذشت زمان یکی دیگر از عوارض جانبی احتمالی آن است.

1- بروز ناراحتی معده

شیره انگور حاوی اسید سالیسیلیک است که ممکن است باعث ایجاد حالت تهوع ، استفراغ و ناراحتی معده شود. این می تواند معده شما را تحریک کند زیرا باعث آسیب به معده می شود.

شیره انگور حتی در برخی از افراد باعث بروز آپاندیسیت شد. دانه های هضم نشده یا حتی باقیمانده میوه ها نیز ممکن است باعث درد حاد شکم شوند.

ادامه مطلب لینک زیر:

آیا شیره انگور چاق کننده است؟ 

  • محدثه کاظمی
  • ۰
  • ۰

این متن دومین مطلب آزمایشی من است که به زودی آن را حذف خواهم کرد.

زکات علم، نشر آن است. هر وبلاگ می تواند پایگاهی برای نشر علم و دانش باشد. بهره برداری علمی از وبلاگ ها نقش بسزایی در تولید محتوای مفید فارسی در اینترنت خواهد داشت. انتشار جزوات و متون درسی، یافته های تحقیقی و مقالات علمی از جمله کاربردهای علمی قابل تصور برای ,بلاگ ها است.

همچنین وبلاگ نویسی یکی از موثرترین شیوه های نوین اطلاع رسانی است و در جهان کم نیستند وبلاگ هایی که با رسانه های رسمی خبری رقابت می کنند. در بعد کسب و کار نیز، روز به روز بر تعداد شرکت هایی که اطلاع رسانی محصولات، خدمات و رویدادهای خود را از طریق بلاگ انجام می دهند افزوده می شود.

  • محدثه کاظمی
  • ۰
  • ۰

این متن اولین مطلب آزمایشی من است که به زودی آن را حذف خواهم کرد.

مرد خردمند هنر پیشه را، عمر دو بایست در این روزگار، تا به یکی تجربه اندوختن، با دگری تجربه بردن به کار!

اگر همه ما تجربیات مفید خود را در اختیار دیگران قرار دهیم همه خواهند توانست با انتخاب ها و تصمیم های درست تر، استفاده بهتری از وقت و عمر خود داشته باشند.

همچنین گاهی هدف از نوشتن ترویج نظرات و دیدگاه های شخصی نویسنده یا ابراز احساسات و عواطف اوست. برخی هم انتشار نظرات خود را فرصتی برای نقد و ارزیابی آن می دانند. البته بدیهی است کسانی که دیدگاه های خود را در قالب هنر بیان می کنند، تاثیر بیشتری بر محیط پیرامون خود می گذارند.

  • محدثه کاظمی