salemziba

آموزش حفظ سلامتی و زیبایی

salemziba

آموزش حفظ سلامتی و زیبایی

بایگانی
  • ۰
  • ۰

 این مطلب حاصل جدیدترین تحقیقات انجام شده درباره قرص پرامین، عوارض، موارد تجویز و نحوه صحیح استفاده از این دارو می باشد که حتما بایستی قبل از مصرف بدانید.

 

چرا این دارو تجویز میشود؟

قرص ها و کپسول های پرامین برای درمان افسردگی استفاده میشوند. قرص های پرامین همچنین برای جلوگیری از شب ادراری کودکان استفاده میشوند. پرامین یکی از داروهای ضدافسردگی سه حلقه ای است. این دارو با افزایش مقدار مواد طبیعی خاص در مغز که برای حفظ تعادل روانی مورد نیاز است، افسردگی را درمان میکند. اطلاعات کافی در مورد اثر پرامین بر شب ادراری کودکان دردست نیست.

نحوه ی استفاده از دارو

پرامین بصورت قرص یا کپسول خوراکی استفاده میشود. وقتی قرص یا کپسول پرامین برای درمان افسردگی بکار رود، به میزان یک یا چندبار در روز به همراه غذا یا بدون آن مصرف میشود. اگر قرص پرامین برای پیشگیری از شب ادراری کودکان تجویز شود، یک ساعت قبل از خواب مصرف میگردد. به کودکانی که رختخوابشان را در اوایل شب خیس میکنند، ممکن است یک دوز در اواسط بعدازظهر و یک دوز قبل از خواب داده شود.

بر طبق تجویز پزشک این دارو را مصرف کنید و اگر قسمتی از آن را متوجه نشدید از پزشک یا داروخانه سوال کنید. مقدار دارو را بیشتر یا کمتر از آنچه که پزشک تجویز کرده است مصرف نکنید. پزشک ممکن است از دوزهای پایین پرامین شروع کند و بتدریج مقدار آن را افزایش دهد. احساس اثربخشی این دارو ۱ تا ۳ هفته طول میکشد. حتی باوجود احساس بهبودی نباید مصرف پرامین متوقف شود. مصرف این دارو نباید بدون مشورت با پزشک متوقف شود چون ممکن است پزشک بخواهد بتدریج دوز آن را افزایش دهد.

 

دیگر استفاده های پرامین

پرامین گاهی اوقات برای درمان اختلالات غذاخوردن و اختلال پانیک مصرف میشود. در مورد ریسک های احتمالی مصرف این دارو در شرایطی که دارید با پزشک صحبت کنید. ممکن است پرامین برای مصارف دیگر هم تجویز شود که دراین مورد باید از پزشک یا داروساز سوال شود.

ادامه مطلب لینک زیر:

قرص ایمی پرامین

  • ۹۸/۰۷/۱۶
  • محدثه کاظمی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی