salemziba

آموزش حفظ سلامتی و زیبایی

salemziba

آموزش حفظ سلامتی و زیبایی

بایگانی
  • ۰
  • ۰

انسانها هزاران سال است که از روغن سیاه دانه بمنظور فواید درمانی آن استفاده میکنند. مطالعات نشان داده اند که این روغن میتواند مزایای بهداشتی و سلامتی بسیاری مانند کمک به کاهش وزن، بهبود بیماری های پوستی و حتی درمان سرطان و دیابت داشته باشد. در این مطلب به نقل از دو مجله معتبر پزشکی medical news و health نتایج تحقیقات جدید در این زمینه را که از نظر علمی ثابت شده اند در اختیارتان قرار می دهیم.

لینک های بسیار مفید

روغن سیاه دانه چیست؟

این گیاه با گلهای بنفش کم رنگ، آبی یا سفید در اروپای شرقی، آسیای غربی و خاورمیانه میروید. از سیاه دانه هزاران سال است که بعنوان یک درمان طبیعی استفاده میشود. از این دانه ها میتوان برای طعم دادن به کاری، ترشی و نان مانند زیره یا پونه کوهی استفاده کرد. روغن سیاه دانه حاوی تیموکینون است که ترکیبی آنتی اکسیدان و ضدالتهاب است و حتی ممکن است خاصیت کاهش دهنده ی تومور داشته باشد. مردم میتوانند روغن سیاه دانه را به شکل کپسول یا برای فواید آن برای پوست، بصورت موضعی روی پوست قرار دهند. همچنین میتوان روغن سیاه دانه را به روغن ماساژ، شامپوها، محصولات مراقبت از پوست خانگی و عطرها اضافه کرد. روغن سیاه دانه با کیفیت بالا را هم میتوان برای پخت و پز در غذاها و در نوشیدنی ها استفاده نمود.

ادامه مطلب لینک زیر:

15 نکته بسیار مهم راجب روغن سیاه دانه 

  • ۹۸/۰۷/۱۶
  • محدثه کاظمی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی